Możliwości budowania i remontowania statków i okrętów w Stoczni Marynarki Wojennej S.A.
Możliwości konstrukcyjne Drukuj

Stocznia posiada następujące urządzenia dokowe:

1. Dok pływający
- zdolność udźwigu 8.000 t
- długość całkowita 150 m
- szerokość wewnętrzna 27 m
- zanurzenie nad kilblokami 8 m
- system sprężonego powietrza 0.6 MPa
- magazynowe zbiorniki paliwa 100 m3
- dźwigi 2 x 8 t
- zbiornik ściekowy
- system pary i p-poż.
- zasilanie prąd zmienny - 440 V, 380 V, 220 V
prąd stały - 220 V, 110 V, 24 V
- maksymalna długość podnoszonego statku 170 m

2. Podnośnik mechaniczny z 14 stanowiskami roboczymi
- zdolność udźwigu 2,200 t
- długość całkowita 100 m
- szerokość wewnętrzna 22 m
- zanurzenie nad kilblokami 5 m
- system sprężonego powietrza 0,6 MPa
- magazynowe zbiorniki paliwa 100 m3
- dźwigi Do 50 t
- systemy pary, p-poż., słodkiej wody, acetylenu i tlenu
- zasilanie prąd zmienny - 440 V, 220 V, 24 V
- maksymalna długość podnoszonego statku 110 m


3. Ciąg sekcji płaskich:
Spawanie jednostronne metodą SAW (tzn. łukiem krytym) na podkładce topnikowej płatów poszycia z arkuszy blach grubości 3÷12 mm i długości do 10 m.
Montaż i sczepianie usztywnień (płaskowniki łebkowe, kątowniki, płaskowniki) równolegle lub prostopadle do styków płata.

Graniczne wymiary usztywnień:
- minimalne 60 x 5 mm maksymalne 340 x 12 mm;
- długość minimalna 1000 mm maksymalna 10000 mm;
- odstęp minimalny 300 mm.
Spawanie sczepionych usztywnień do płata.
- spawanie sczepionych usztywnień metodą MAG;
- maksymalna masa sprefabrykowanej sekcji wynosi 10 t;
- maksymalna szerokość sekcji wynosi 9500 mm.


Dla sekcji z poszyciem wykonanym z blach o grubości 3÷8 mm istnieje możliwość zastosowania wstępnego przeciwugięcia celem zminimalizowania odkształceń podczas spawania usztywnień płata.
Ze względu na zastosowanie na ciągu elementów magnetycznych, wykluczona jest prefabrykacja sekcji z materiałów amagnetycznych.


Stocznia Marynarki Wojennej S.A. posiada w pełni wyposażone nabrzeża o głębokości wody 8 m z dźwigami o możliwości udźwigu od 8 do 25 t.
Warsztaty stoczniowe wraz z ich wyposażeniem technicznym zdolne są do podjęcia następujących prac:

- piaskowanie i śrutowanie, 
- obróbka blach kadłuba (obróbka wstępna i końcowa), 
- spawanie gazowe i elektryczne, 
- obróbka /toczenie/ kutych wałów stalowych, 
- wyrównywanie i szlifowanie płaskich powierzchni, 
- wytaczanie otworów w korpusach obudów, gniazd łożysk, itp. 
- obróbka i budowa rurociągów (gięcie, spawanie kołnierzy, naprawa zaworów i klap, itp.) 
- budowa przewodów i szybów wentylacyjnych o przekroju wewnętrznym do 850 mm, 
- prace stolarskie (meble, panele ścienne i sufitowe) i prace takielunkowe, 
- wymiana części, przeglądy, remonty silników głównych, mechanizmów pomocniczych, linii wałów i sterów, 
- weryfikacja butli ciśnieniowych, 
- zasilania statków z przetwornicy 60 Hz; 440 V 
- remonty instalacji rozdzielczych i kontrolnych silników głównych, klimatyzacji, urządzeń chłodzących, telegrafów maszynowych itp., 
- remonty i wymiana silników elektrycznych i przyrządów pomiarowych (termometrów, obrotomierzy, woltomierzy, watomierzy, przepływomierzy itp.) 
- remonty kotłów parowych, 
- remonty przewodowych systemów i instalacji łączności, 
- remonty radiowych systemów łączności (nadajników, odbiorników, radiotelefonów, odbiorników sygnałów alarmowych), 
- remonty radarów, żyrokompasów, logów, radionamierników, echosond.


 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. W tym celu zapoznaj się z opisem dot. polityki plików cookies, klikając na niebieską ikonkę obok, lub tutaj

Akceptuje ciasteczka na tej stronie / I accept cookies from this site.

EU Cookie Directive Module Information